Jag är inte alls långt gången, men trots det har jag många gravidsymptom redan. Jag visste det visserligen redan dagen efter det skett, jag kände i magen, typ en dragande känsla i äggstocken på höger sida. Sen hade jag mensvärk från dag 1 vilket fortsatte tills det eskalerade efter 2,5 veckor då jag hade sådana smärtor sen kväll/natt när jag lagt mig. Jag till och med vaknade av smärtorna och starka alvedon hjälpte inte. Då bestämde jag mig för att jag måste testa. En vecka innan hade jag testat negativt, ett sånt där dyrt jävla test som visar antal veckor. Var lite rädd för att testa igen om det skulle visa negativt igen, men sambon köpte ett 8-pack och vi åkte hem och jag testade direkt. Det var positivt. Jag vågade knappt tro det, trots att jag känt det så länge, men jag ringde mamma och berättade direkt. Har testat två gånger sedan dess och det blir mer och mer tydligt positivt men jag är fortfarande sugen på att testa igen för jag kan bara inte fatta.
 
Igår berättade vi för sambons föräldrar. Vi sa åt dem att komma hit, vi samlades i köket och vi hade lagt en bulle i ugnen som vi tänt upp. De blev väldigt glada och rörda. Men vi måste vänta med att berätta för resten tills det är mer säkrat.
 
Symptomen hittills är (i ordning efter att de uppstått):
  • Mensvärk
  • Ligamentsmärtor (känns som dragningar i äggledarna)
  • Ryggont
  • Oftare kissnödig
  • Trötthet
  • Gravidhjärna (aldrig varit så galet virrig som jag är nu!)
  • Yrsel
  • Viss förstoppning
  • Brösten växer och ömmar (skett i rasande fart senaste dagarna)
  • 1-2 kilos viktökning och sugen på mat men det behöver ju inte vara graviditetssymptom, det kan ju uppstå ändå :D
Om allt går vägen blir det ett april-barn!
Gravid, Graviditetssymptom, Symptom,

Kommentera

Publiceras ej