Mina gravidsymptom tilltar. Äckelvarning för följande stycke: Jag är ofta illamående på kvällen vid läggdags, och förra helgen var första gången som jag kräktes av det. I måndags kräktes jag tre gånger samma kväll. Trodde allt lugnade sig, men så kom illamåendet mycket hastigt igår, följt av enorm salivproduktion och sen var det bara att rusa till toan. Bäst är när jag ätit eller druckit något för värst är när det bara är koncentrerad galla som kommer.

Annars känner jag av att magen drar, särskilt om jag måste bära tungt typ matkassar. När magen känns kommer illamåendet, och likaså om jag måste böja mig upp och ner mycket, som när man städar eller handlar mat. Vaknar varje morgon med täppt näsa, och i morse fick jag näsblod, det bara rann hejdlöst. 

Jag känner mig helt enormt tjock, inga kläder sitter bra och jag känner mig som en tant med de kläder jag nu kommer i. Inte alls min vanliga stil. Ändå har jag inte gått upp mer än vad man kan räkna med nu i v.13, idag visade vågen på +5kg sen start. Jobbet kräver mer arbetskläder när vi är ute, och allt stramar och sitter åt. Hur ska det gå sen med en stor mage i vägen?

Igår gick vi ut officiellt med att vi väntar tillökning, på ett litet roligt sätt. Mången gratulationer följde. Jag ville vänta med att gå ut med det tills v.12 passerat, men sen precis innan vi gick ut med det tvekade vi om vi skulle vänta tills efter KUB-testet på onsdag. Men vi valde att köra! Vi kunde inte hålla oss.

Förra natten drömde jag att jag födde en liten flicka. I natt drömde jag att jag såg på ultraljud att det var en pojke. Jag  är enormt nyfiken! Det gör ingen skillnad i val och inköp osv, men jag är så nyfiken ändå. Ska fråga på onsdag om det går att se.

1 kommentarer

Ellinor

09 Oct 2016 12:15

Jag såg bilden på fejan. Den var SÅ fin och lite annorlunda. Mer klassisk stil.

Svar: Tack :D
nostalgialoco.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej