Mina graviditetssymptom går i block. Alldeles i början hade jag ont i magen, konstant, och det blev värre och värre, tills det plötsligt slutade. Nu är jag inne i en period då jag mår illa ofta och det enda som hjälper är att äta. Dessutom har jag vissa dagar då jag är oerhört skör och nedstämd, men känner mig fantastiskt tillfreds annars. Det enda är att jag inte har energi att göra någonting.
 
Perioder glömmer jag bort hela grejen och kommer plötsligt på "Oj just det, jag är ju gravid! Jag har ett litet liv i min mage!". Ibland, som nu, är det så mycket känslor kopplat till det att jag inte vet vad jag ska göra av allting. Jag vill få utlopp för det! Jag lägger mycket på sambon, kramar och pussar och närhet. Men jag vill göra det hela mer verkligt på något sätt, börja köpa bebissaker exempelvis. Det känns samtidigt att vi är bara i tionde veckan, risken för missfall är fortfarande hög, jag kan inte börja köpa saker redan, och jag kommer ha gott om tid att göra det sen. Men jag vill få utlopp för känslorna! Jag vill göra det hela verkligt! Något att ta på!
 

Kommentera

Publiceras ej