Kör en liten uppdatering om graviditeten, nu när hälften av graviditeten passeras i morgon.
 
För en vecka sedan var vi på rutinultraljudet, och det visade sig vara en liten knäppgök i magen som låg så långt ner att lillhjärnan inte kunde undersökas, så vid tre tillfällen fick jag ställa mig upp och hoppa, och hoppa på händer för att hon skulle behaga vända sig. För ja, det är en liten hon där inne! Min flicka. En nu till synes frisk flicka som låg och snuttade på sin hand. Det var tur det är en tjej, för jag och sambon kommer inte överens om pojknamn men är däremot helt överens om flicknamn.
 
Sen 1-2 veckor tillbaka har jag börjat känna fosterrörelser. Precis innan det började var jag deppig för att jag inte kände nånting. Sen började det, och det är inte lite heller! I början visste man inte om det var tarmrörelser, nervryck eller något annat. Det känns som nervryck fast inne i magen, långt ner.
 
Viktuppgången börjar lugna ner sig lite, vilket är skönt för jag har redan gått upp ca 10 kilo. Vi har nu en familjebil på G, vi har en spjälsäng på G, i helgen ska vi åka och köpa barnvagn och babyskydd, och idag kom en kollega med en kasse gravidkläder som jag får/får låna.
Gravid,

Kommentera

Publiceras ej